Isnin, 24 Oktober 2011

majlis pertunangan&akad nikah my sister

assalamualaikum w.b.t

       nk crita kt cni,perghh..cite ni wt akn aku ingat sampai bile2....sebelum puase dh start kemas2 umah,cat umah,mengalahkan hari raya...hari raya kami simple jew...n dh masuk pertengahan bln  n akhir bln 9...mla la..tambah itu ini,macam wat pagar,wat garage kereta,mozek ruang hadapan umah,upgrate bilik pngantin,bilik air,tambah bgian dapur,kemas stor tmpat letak barang,macam2 semuanya last minute n nk segera...mati2....kami 2 beradik jew,2-2 girl..hmm.fhm2 la kan...adoi...x dang kaki tgn law u all nk taw...semua kena wt,bak kata orang2 tua..kena "cas ligat"..hehhehe...hari yang ditunggu bakal tiba..
          tibalah hari yg ditunggu,dlm seminggu sebelum majlis,huhuhu..nk menangis rase...semua benda,kerja aku n sepupu aku yg lelaki,buat...boleh kata 10 dlm 1....dahsyat kan..kan...mmg hari2 kami je la yg lbih wt kje..aku girl,jd byk keje kot dlm umah,kena jd driver my mum(PA),ke cna ke sini,penat ,macam mne pn,tetap bley senyum..(senyum x perlu kata apa2)...aku tgok keadaan sekeliling masing2 punya tugas masing2...suka jugak tgok gelagat diorang....:)
          yg best,time packing barang2 nk bg kpd tetamu yg hadir,byk giler..mmg byk la...macam biasa la,packing pn x ramai...dlm 4 org...mmg x de yg nk tolong,sb majlis hari sekolah..tp time belangungkawa,cuti depavalli...erm....nk bgtaw kt sni..ssh n pyh law adik beradik x ramai..nk harapkn org.. amat2 payah,org laen ade family,keje...trpakse jgk aku kerahkn tenaga aku berjaga 2,3 pagi..tp last2,td jam 10 pg bru siap packing semua...x giler namenya tu...tp alhamdulillah...semuanya berjalan lancar....
         dh tiba hari yg dinanti oleh bakal pasangan pengantin,24/10/11(isnin mlm selasa)..majlis tunang n akad nikah...tema pink,kelabu..meriah giler umah,sebelum majlis bermula..masing2 dgn karenah masing2..dgn kamera masing2,dgn posing,posing maut hhhehehe...dlm jam 8.30 mlm,bakal pngantin sampai...n majlis pn berlangsung..dgn merisik,tunang n akad nikah...skrg akk ku dh sah jd seorang isteri...dgn sekali lafaz je...(amin)...lpas tu majlis sarung cincin,batal air sembahyang,n bergambar bersama keluarga....
         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan